راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری

آیا در حین سواری دچار سوء هاضمه، نفخ، حالت تهوع یا گرفتگی معده می شوید؟ راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری

علائم گوارشی در دوچرخه بسیار شایع است. بسیاری از ما در حین سواری دچار نوعی سوء هاضمه، نفخ، حالت تهوع یا گرفتگی معده شده ایم. برای بسیاری، این مشکلات آزاردهنده خفیف هستند، اما برای برخی، می توانند باعث بدبختی شوند. و هیچ کس نمی خواهد هنگام دوچرخه سواری بدبخت شود.

به منظور تلاش و کمک به شما در درک اینکه چرا بدن شما به انجام ورزش هایی که برای شما مفید است واکنش منفی نشان می دهد، با یک متخصص تغذیه، متخصص تغذیه ورزشی و دوچرخه سوار بین المللی جاده بین المللی و دوچرخه سوار کوهستانی سراشیبی دانیل کلی صحبت کردیم. او به ما کمک کرد تا این راهنما را برای آنچه که واقعاً در درون شما اتفاق می‌افتد و چگونه از خراب کردن آن علائم جلوگیری کنیم، ایجاد کنیم.

چه خبر است؟

راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری
راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری

اگرچه سوء هاضمه، نفخ، حالت تهوع و گرفتگی معده را می توان به صورت جداگانه مدیریت کرد، اما منشأ این انواع مختلف ناراحتی به دلایل مشابهی منشأ می گیرد.

هنگام سواری، تغییرات فیزیولوژیکی در دستگاه گوارش در نتیجه کاهش جریان خون رخ می دهد. دانیل می‌گوید: «جریان خون از دستگاه گوارش به سمت خارج هدایت می‌شود، زیرا بدن آن را کمتر از یک ناحیه حیاتی می‌داند. در عوض، جریان خون بر روی عضلات در حال کار متمرکز است.

این کار معمولاً نحوه عملکرد روده شما را تغییر می دهد. حرکت غذا از طریق آن منظم نخواهد بود، که می تواند منجر به تحریک و التهاب دستگاه گوارش شود.

همچنین هورمون های زیادی مانند آدرنالین، نورآدرنالین و کورتیزول (هورمون های استرس) در گردش هستند. اینها بر تحرک دستگاه گوارش نیز تأثیر می گذارد. دستگاه گوارش همچنین هورمون ها و آنزیم های خود را تولید می کند تا با استرسی که در طول ورزش به آن وارد می کنید مقابله کند. این به اختلالات کلی که دوچرخه سواری باعث دستگاه گوارش شما می شود کمک می کند!

همه اینها به این معنی است که توانایی شما برای جذب مواد مغذی و مایعات تغییر می کند و هضم را کند می کند.

نتیجه نهایی: دوچرخه سواری سیستم گوارشی شما را مختل می کند، زیرا بدن جریان خون را دوباره به ماهیچه های تمرین کننده شما هدایت می کند و قطعاتی را که باعث می شوند گوز نزنید را فراموش کند.

 

علائم: نیمه پایین

راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری
راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری

دانیل اذعان می کند: «نفخ شکم می تواند به خصوص مشکل ساز باشد. باکتری‌های روده فرصت بیشتری برای تخمیر هر غذای هضم نشده در روده دارند. پیامد این تخمیر گاز بیش از حد است.

همچنین، دانیل می‌تواند این خبر عالی را تأیید کند که علائمی مانند نفخ شکم «به نظر می‌رسد در زنان و ورزشکاران جوان‌تر و در صورت کم‌آبی بدن یا اگر یک وعده غذایی 3 تا 4 ساعت قبل از ورزش مصرف شده باشد، شایع‌تر است.»

ما کاملاً مطمئن نیستیم که چگونه می توان به مدت 3 ساعت غذا نخورد، اما این اطلاعات ممکن است برای کسانی از شما که خودکنترلی دارند مفید باشد.

به نظر می رسد دوچرخه سواران استقامتی نیز بیشتر در معرض خطر هستند، و این با غذاها و نوشیدنی های مصرف شده در طول تمرین و مسابقه بهبود نمی یابد. ژل ها و نوشیدنی های انرژی زا می توانند باعث انتقال آب به خارج از دستگاه گوارش شوند تا به جذب قند موجود در ژل ها و نوشیدنی ها کمک کنند. این بدان معنی است که شما می توانید شیرینی ساخارین را به طور عمده مصرف کنید، اما باعث اختلال بیشتر در روند گوارش می شود.

متاسفانه، بسیاری از دوچرخه سواران علائمی فراتر از نفخ دارند. دانیل می گوید: “علت واقعی اسهال در دوچرخه سواران به طور کامل شناخته نشده است.” به نظر می‌رسد که در دوندگان شایع‌تر از دوچرخه‌سواران باشد، اما باز هم توافق عمومی این است که با تحریک روده نیز مرتبط است.

 

علائم: نیمه بالایی

راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری
راهنمای شما برای علائم گوارشی و دوچرخه سواری

جالب اینجاست که دلیل اینکه دوچرخه‌سواران بیشتر به مشکلات گوارشی در نیمه بالایی دستگاه گوارش خود دچار می‌شوند، کاملاً به مکانیک مربوط می‌شود: خم شدن در تنه به این معنی است که شما روی اسفنکتر مری (“دریچه بین مری و معده”) فشار می‌آورید. ممنون، دانیال).

این امر باعث می شود محتویات معده به مری برگردد و به دوچرخه سواران رفلاکس اسید یا حتی استفراغ آنها منجر شود. بدیهی است که تغییرات در جریان خون که قبلاً ذکر شد به این علائم کمک نمی کند.

 

مدیریت علائم

همیشه با هم
همیشه با هم

دانیل می‌گوید: «اول و مهم‌تر از همه، اگر علائم مداوم و شدید هستند، باید توسط پزشک عمومی شما به طور کامل بررسی شوند تا هر گونه مشکل پزشکی رد شود.»

اگر همه چیز به شما واضح است، یا مشکلات شما خفیف است، برخی از مراحل زیر را که توسط دانیل توصیه شده است برای بهبود زمان خود در دوچرخه‌سواری امتحان کنید:

1. هیدراته بمانید. مطمئن شوید که قبل از تمرین به خوبی هیدراته شده اید و در طول تمرین با نوشیدنی های ورزشی مختلف آزمایش کنید تا نوشیدنی مناسب خود را پیدا کنید.

2. شواهد نشان می‌دهد نوشیدنی‌های حاوی فروکتوز می‌توانند مشکلات گوارشی را بیشتر از گلوکز، ساکارز یا مالتودکسترین تشدید کنند. از نوشیدنی های حاوی فروکتوز خودداری کنید و برچسب محصولاتی را که استفاده می کنید بخوانید.

3. از خوردن وعده های غذایی پرچرب در عرض سه ساعت پس از سواری اجتناب کنید.

4. تحقیقات به طور مداوم نشان می دهد که نوشیدنی های پلیمری گلوکز (نوشیدنی های ورزشی) مخلوط شده با محلول 6-8٪ از نظر جذب انرژی و مایعات از نوشیدنی بهینه هستند. با این حال، هرچه گلوکز بیشتری در نوشیدنی وجود داشته باشد، زمان تخلیه از معده به روده کوچک کندتر می شود. بنابراین، مصرف نوشیدنی پلیمری گلوکز که غلظت کمتری دارد ممکن است به علائم کمک کند.

5. به موقعیت خود روی دوچرخه نگاه کنید. آیا میله های دستگیره شما خیلی پایین است؟ آیا سعی می کنید به طور منظم از زین برای بهبود وضعیت بدن خود استراحت کنید؟

6. برخی از افراد ممکن است داروهای ضد اسپاسم یا داروهای کاهش تولید اسید معده را مفید بدانند، با این حال، این داروها فقط باید تحت نظارت پزشک شما استفاده شوند.

7. تحریک طولانی مدت دستگاه گوارش می تواند منجر به وضعیتی به نام دیسبیوز شود که عدم تعادل باکتری های دوست در دستگاه گوارش است. یک رژیم مکمل پروبیوتیک با کیفیت خوب ممکن است به علائم کمک کند.

اگر همه چیز شکست خورد، با متخصص سلامت خود صحبت کنید، با یک متخصص تغذیه ورزشی یا متخصص تغذیه ورزشی مانند دانیل مشورت کنید.