قبل از ورزش، گرم کردن را فراموش نکنید

محققان توصیه می کنند برای کاهش آسیب پذیری در هنگام فعالیت بدنی، گرم کردن را فراموش نکنید.

نرمش قبل از تمرین به بدن شما کمک می کند تا برای ورزش کردن و به عبارتی دوچرخه سواری  آماده تر باشید و با گرم نمودن درست می توان میزان آسیب پذیری را کاهش داد.

شورای آمریکایی ورزش این پیشنهادات را برای نرمش ارائه می دهد:

– از تمرینات هوازی (ایروبیک) استفاده کنید و عضلاتی که در طول تمرین بیشتر به آنها نیاز دارید را گرم کنید.

مزایای فعالیت بدنی و ورزش هوازی بر عملکرد شناختی و سلامت مغز در حال تبدیل شدن به بحث‌های مهم در هر دو جامعه علمی و عموم مردم شده‌است. با وجود فراوانی شواهد علمی، محققان توصیه‌های بهداشت عمومی مشخص در این رابطه ندارند که بخشی از این مشکلات مربوط به عدم آگاهی و دانش کافی در مورد مکانیسم‌های دقیق اعمال تابع مغز است. علاوه بر این، یک نگرانی در این مطالعات به سبب دشواری تشخیص فعالیت‌های مغزی منحصر به فرد ناشی از ورزش است، به عنوان مثال این رفتارهای مغزی در ارتباط با تغییرات در دیگر عوامل سبک زندگی، مانند عادات غذایی و خواب نیز می‌باشد که همین مورد کار را برای محققان سخت‌تر می‌کند.

محققان یافته‌های آزمایش‌ها و تحقیقات خود را به عنوان شواهدی که نشان می‌دهد در بزرگسالان جوان و سالم، ورزش‌های هوازی و گرم کردن با شدت متوسط تأثیر قابل توجهی در برخی از سیستم‌های خاص از مغز نسبت به افراد دیگر در پی دارد بیان کردند. بر اساس یافته‌های آن‌ها حرکت ایروبیک که در آن‌ها ساختمان اسکلتی بدن هم فعال می‌شود به شکلی که شدت متوسطی داشته باشد، به جای حرکت منفعلانه، بر فرآیندهای حافظه کاری و برخی دیگر از قسمت‌های مغز و بهبود عملکرد آن‌ها تأثیر به سزایی دارد. در مطالعه آن‌ها، این تغییرات بعد از تنها دو جلسه ورزشی دیده شد. در نهایت، آن‌ها پیش‌بینی نمودند که پیشبرد چنین دانشی برای ایجاد توصیه‌های ورزشی مبتنی بر شواهد علمی برای بهبود سلامت شناختی و مغز سرعت بهبود آن را بیشتر خواهد کرد.

– حرکات کششی انجام دهید تا انعطاف پذیری تان افزایش پیدا کند. مطمئن شوید که قبل از شروع تمرینات عضلات به آرامی تحت کشش قرار گرفته اند.

– سعی کنید آهسته تر و آسان تر از آنچه در برنامه تمرینی خود دارید به عنوان تمرین انجام دهید؛ مثلا برای گرم شدن، آرام بدوید و یا با دنده کم دوچرخه سواری کنید.

– شدت حرکات برای گرم کردن باید به حدی باشد که کمی عرق کنید اما دقت کنید که این حرکات نباید باعث خستگی شما شود.

گرم کردن
در مسیر