زین دوچرخه تنها یک جزء از دوچرخه هست ، و یا وسیله ای برای راحتی ما نیست . درست است که زین یکی از سه قسمت اصلی دوچرخه ( پدال و فرمان و زین ) است ، ولی قسمتی است که بیشترین وزن بدن روی ان قرار میگیرد و باعث میشود که شما در حالت صحیح پدال و فرمان را در دست داشته باشید و نهایتاً باعث کنترل صحیح دوچرخه میشود و راحت بودن روی آن لذت دوچرخه سواری شما را بالا میبرد .
تصورهای غلط از زین دوچرخه
جای تعجب نیست که بیشترین شکایت های گزارش شده از طرف دوچرخه سواران از قسمت هایی است که با زین در ارتباط است و دلیل این امر انتخاب اشتباه، بدون توجه به اناتومی بدن و یا اشتباه تنظیم کردن زین و یا یک تقلید کور کورانه از دوچرخه سواران دیگر است .
یکی از تصورات غلط ، انتظار صندلی داشتن از یک زین است . صندلی ها طراحی شده اند برای راحتی و حفظ تمام وزن شما ، اما زین ها برای حمایت از بدن شما طراحی شده اند نه برای راحتی و حفظ تمام وزن شما .
زین دوچرخه
برخی بر این باور اند که مشکلی که با زین چرخ خود دارند را با تعویض آن با یک دیگر نرمتر میتوانند جبران کنند ، در صورتیکه این یک تصور اشتباه است . لزوماً نرمترین بهترین نیست و ممکن است شما با یک نمونه نرم که مناسب اناتومی شما نیست سریعتر خسته شوید .
باریک بودن یا پهن تر بودن زین ارتباط مستقیم به سبک و شیوه رکاب زدن دوچرخه سوار دارد . هر چه دوچرخه سوار حرفه ای تر رکاب بزند به زین باریکتری نیاز دارد که میزان اصطکاکی که حین رکاب زدن به وجود می اید به حداقل برسد .
آخرین دیدگاهها