– در این مسابقه بعد از یک یا دو دور یک نفر از مسابقه خارج میگردد.
– تعداد دورها در پیست 333/33 و بزرگتر از فرمول n-1 تبعیت میکند، یعنی از هر یک دور یک نفر کنار خواهد رفت.
– اگر اندازه پیست از 333/33 کمتر باشد از هر 2 دور یک نفر حذف میشود.
– در پیست نصف نفرات در بالای خط استارت در نزدیکی میله های پیست و نصف دیگر در زیر خط استارت با نظارت داوران و کمک مربیان مستقر خواهد شد.
– به دلیل حذف نفرات سرعت این مسابقه گاهی تا 60 کیلومتر در ساعت میرسد.
– دور اول به عنوان مارشال و قابل محاسبه نمی باشد.
– اگر برای دوچرخه سواری حادثه رخ دهد تا 1300 متر مجاز جهت رفع نقص اقدام نماید. ( به جز یک کیلومتر آخر )
– در همه رشته ها طوقه جلو ملاک جایگاه دوچرخه سوار است و فقط در رشته دور حذفی طوقه عقب ملاک قرار داده می شود.
توضیح اجمالی :
از لحاظ تاریخی کشورهای بلژیک، کلمبیا، دانمارک، فرانسه، آلمان، ایتالیا، لوکزامبورگ، هلند، اسپانیا و سوییس در زمینه دوچرخهسواری جاده رقابت و تلاش بیشتری از خود نشان دادهاند، همچنین با افزایش محبوبیت این ورزش کشورهایی مانند استرالیا، ونزوئلا، روسیه، آفریقای جنوبی، نیوزلند، نروژ، بریتانیا، ایرلند و ایالات متحده آمریکا وارد این رشته ورزشی شدند.
از تورهایی که در داخل ایران برگزار میگردند میتوان تور آذربایجان،استان مرکزی، تور ریاست جمهوری، تور خراسان و تور مازندران که همه ساله در تاریخ معینی برگزار میگردد را نام برد، که این تورها چه داخلی و چه خارجی همه زیر نظر (Uci) میباشد.
این ورزش در ۳ بخش استقامت جاده، تایم تریل انفرادی و تایم تریل تیمی برگزار میشود.
دوچرخهسواری جاده ۱۸۶۸ میلادی به صورت یک رشته ورزشی رسمی سازماندهی شدهاست و اولین دوره مسابقات قهرمانی آن در سال ۱۸۹۳ و از اولین دوره بازیهای المپیک (۱۸۹۶ آتن) برگزار شدهاست.
آخرین دیدگاهها