تکاب

تکاب یکی از شهرهای استان آذربایجان غربی است. این شهر از سمت شمال به شهرستان چاراویماق در استان آذربایجان شرقی، از سمت جنوب به شهرستان‌های سقز و بیجار در استان کردستان، از سمت شرق به شهرستان ماه‌نشان در استان زنجان و از سمت غرب به شهرستان شاهین‌دژ و شهرستان بوکان در استان آذربایجان غربی محدود شده‌است. شهرستان تکاب بنابر قانون تقسیمات کشوری در سال ۱۳۸۵ خورشیدی، مشتمل بر دو بخش به نام‌های مرکزی و تخت سلیمان، با یک شهر و ۶ دهستان بوده‌ است زبان مردم تکاب ترکی آذربایجانی و کردی سورانی است.

تخت سلیمان و زندان سلیمان از مهم‌ترین جاذبه‌های گردشگری در این شهر است که در میراث جهانی یونسکو ثبت شده‌است؛ همچنین مُهر موبد موبدان منقوش اساطیر کهن و بیش‌تر در ستایش آب و آتش است، در تخت سلیمان کشف شده‌است.

برنامه تکاب در اواخر مرداد ماه برگزار شد، و میشه اون رو جزئ برنامه های متوسط قرار داد!

روز اول از شهر تکاب به سمت تخت سلیمان رکاب زنی رو آغاز کردیم، در ابتدا کمی گرمای هوا ما رو اذیت میکرد اما کم کم همه چیز نرمال شد، جاده آسفالت اما باریک بود و به علت تردد خودرو به واسطه مجموعه جهانی تخت سلیمان در بعضی قسمت ها مارو دچار مشکل میکرد! بعد از بازدید از زندان سلیمان به تخت سلیمان رسیدیم، کل مسیر رکاب زنی در حدود 50 کیلومتر میشد! و شب رو در یک اقامتگاه بسیار خوب و با مدیریت عالی سپری کردیم، حمام گرفتیم شام خوردیم و استراحت کردیم!
روز دوم مسیر از روستای کنار تخت سلیمان آغاز کردیم و تا چمن متحرک و یا به قول محلی ها چملی رکاب زدیم، نصف مسیر خاکی بود , ولی مشکلی به اون صورت ایجاد نمکیرد، بعد از رسیدن به محل ، از زیبائیهای منطقه لذت بردیم و از همون مسیر به سمت روستا برگشتیم!

روز سوم از میزبان خوبمون خداحافظی کردیم و به سمت قلعه بهستان در استان زنجان حرکت کردیم، طول مسیر بیش از 100 کیلومتر و چندین بار نیاز به گرفتن ارتفاع زیاد بود، بعد از ظهر و قبل از تاریک شدن هوا به قلعه رسیدیم، در کنار قلعه میشه چادر زد و در فاصله صد متری سرویس بهداشتی ساخته شده که کمک میکنه اقامت راحت تری داشته باشید، شب در کنار قلعه چادر زدیم و روز بعد به سمت تهران حرکت کردیم!

برای دیدن تصاویر بیشتر از برنامه به گالری عکس مراجعه کنید !